31 Ocak 2009 Cumartesi

Bol Cikolatali bir Pasta ~ PDCSE 35



Hayirli aksamlar herkeze ; )
Yine bi Pasta Tarifi daha paylasiyorum sizlerle , en son yaptigim Pasta ve ilk cikolata bandli denemem . Cikolata bandinin yapilisi zordur diye düsünüyordum ama tam aksine cok kolaymis , özellikle görüntüsünü güzellestiriyor kitir kitir hehe :)
Pastamiz bol cikolatali idi , spnradan keske sütlü cikolata kullansaydim diye düsündüm eminim daha lezzetli olurdu artik bidahakine ..



Tarife geleyim uzatmadan :)


Keki icin :

4 yumurta
1 sb $eker
1 sb Un
4 yk Süt
5 yk Kakao
1p Vanilya
1p Kabartmatozu

Kekimizin malzemelerini mixerle cirpiyoruz ve kelepceli yaglanmis yzvarlak kaliba döküp firina veriyoruz , buarada kremasini hazirliyoruz .

Kremasi icin :
(oktay ustaya ait )

3 sb Süt

1 sb $eker

1 corba k kakao

4 corba k Un

2 corba k damla cikolata
Beyaz kremasi icin :

Sahne ( Krem $anti )


yapili$i :

pismis olan kekimizi üc esit parcaya bölüyoruz. 1. parcayi kakaolu sütle hafif islatiyoruz ve cikolatali kremamizdan sürüyoruz üzerine cikolata parcalari serpip Sahne ( krem $anti ) sürüyoruz ve onun pzerine bögürtlen sosu damlatiyoruz 2.kekimizi üzerine kapatiyoruz tekrar cikolatali kremadan sürüyoruz kirilmis findik serpiyoruz .3.kekimizide üzerine kapatiyoruz onuda islattiktan sonra kalan Sahneyi (krem santi) üzerine sürüyoruz.



cikolatali bandi icin :

250 gr bitter cikolatayi benmari usulü eritiyoruz , pastanin kenarina göre kesmis oldugumuz yagli kagida esit sekilde yayiyoruz , 5 dak. bekletip yagli kagidi pastamizin kenarina elimizle bastirarak sariyoruz , yarim saat bu sekilde buzdolabinda bekletiyoruz . yarim saat sonra bandi dikkatli bi sekilde cikolatadan ayiriyoruz ..
pastamizin üzerini sahne ile süslüyoruz , cikolata bandindan kalan kiriklarla üzerini süslüyoruz .
Ben cikolata bandini biraz kalin yapmisim fazla gelen kismini makasla kesip kücük kalpli sekiller cikarttim , bunlari pastayi süslemek icin kullandim.
Bi kac Saat buzdolabinda dinlendirdikten sonra dilimleyerek servis edebilirsiniz ..
Ayrica bu tarifimle PDCSE 35 katilmak istiyorum , Arkadasima kolayliklar dilerim ..
Afiyet olsun ..

11 yorum:

Adsız dedi ki...

iyi geceler arkadaşım tarifin için teşekkürler ellerine sağlık tekrar katılımlarını bekliyorum sevgiler

Unknown dedi ki...

canım
ellerine sağlık enfes görünüyor.mutlaka deneyeceğim
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Kalbinin ışığı gecenin karanlığını bastırsın. Rüyaların mutluluk yağmurlarında geçsin. Gecen hayırlı, kalbin huzur dolu olsun. İyi geceler!

Bu arada, pasta enfes olmuş. Ellerine sağlık canım.

HÜLYA dedi ki...

canım kardeşim yine harika bir pasta yapmışsın... sendeki bu yetenek harika...eline koluna sağlık

Adsız dedi ki...

canım pastan harika olmuş.ellerine sağlık bir dilim aldım çayımın yanına:)
hayırlı cumalar ve güzel bir haftasonu dilerim

TAZE NANE dedi ki...

Ne kadar güzel.
Harika görününüyor.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

YASEMİNCİM TÜTÜ MASALLAH TATLIM ELLERİNE SAGLIK BAK HARİKA OLMUŞ BENDE MERK EDERDİM BU CİKOLATA BANDINI NASIL YAPARLAR DİYE EVET BASİTMİŞ MUTLAKA BİR PASTA YAPIMIMDA DENİCEM :))
BU TİYO İÇİN BEN KENDİ ADIMA TŞK EDERİM TATLIM
KARDEŞİN NASIL İYİİ ANNENE SELAMLAR SEVGİLER
SEVİL..

Adsız dedi ki...

iyi geceler arkadaşım kusura bakma tarifin resimlerinde kaydırma yapmışım hatayı düzelttim tekrar teşekkürler kusura bakma canım

HÜLYA dedi ki...

canımcım nerelerdesin kaç gündür görünmüyorsun hayırdır inşallah...

umarım iyisindir gelince haber ver olurmu

öptüm

Adsız dedi ki...

Yaşam gülmeyi ,sevgi hak etmeyi, vefa unutmamayı, dostluk sadık kalmayı bilenler içindir.UNUTULMADIN!
SEVGİLİLER GUNUN KUTLU OLSUN...
SEVGİLER
SEVİL

HÜLYA dedi ki...

canıım sayfamda seni bekleyen bir mim var hadi koş al...

öptüm