27 Eylül 2008 Cumartesi

Muhallebili Lokum ..



hayirli geceler herkeze :)
simdi size Ramazanin baslarinda misafirlerimiz icin yaptigim tatlinin tarifini veriyorum .Annem Gül tatlisi yaptim , bendende Muhallebi tarzinda birsey yapmami istedi bende coktan beri yapmak istedigim Muhallebili lokumu deniyim dedim , cok lezzetli oldu , yanliz biraz büyük oldu ama bidahakine biraz daha kibar yapmaya calisicam ;)
Aslinda Tarifini simdi yazmak icin aradim ama bulamadim , bende baska bi blogdan aldigim tarifi vericem size Malzemeler ayni , sadece örcülerde sanirim cok az fark var ..
Malzemeler:
5.5 su bardagi sut (1 lt'den cok az eksik)
125 gr margarin
1 su bardagi seker
1 su bardagi un
1 paket vanilya sekeri
1 paket kakaolu biskuvi
yapilisi :
Bir tencerede Margarini (butter) eritin ve unu ekleyin ikisini kavurun .
Daha sonra Sütü ve $ekeri karisima ekleyin ve cirpma teliyle cirpin , altinin topaklanmamasina dikkat edin, ve Muhallebi kivamini alasiya kadar pi$irin .
vanilya sekerinide ilave edip 10 dakika mixen yapin . Bu Muhallebiyi sivi yagi ile yaglanmis borcama dökün ve en az iki saat buzdolabinda dinlendirin .servis yapmak istediginiz zaman muhallebiyi buzdolabindan cikarin ve 8-10 cm $erit seklinde kesin .
elinizde ufaladiginiz kakaolu bisküvileri yaygan bir tabaga dökün ve kesmis oldugunuz Muhallebiden birtane alib bisküvili tabaga koyun ve rulo yapin , (böylelikle Bisküviler Muhallebiye yapisiyor) yaptiginiz Ruloyu servis tabagina alabilirisniz ..
herkeze hayirli Ramazanlar..

Hiç yorum yok: